Slush on voittoja tavoittelematon huikea tapahtuma, joka kerää yhteen kunnianhimoiset yrittäjät, sijoittajat, asiasta kiinnostuneet opiskelijat ja muut järjestäjät. Alunperin vain muutaman sadan hengen tapahtumasta on kasvanut vuosien varrella yksi maailman johtavista yritystapahtumista, mutta se on onnistunut pitämään visusti kiinni perimmäisestä ajatuksestaan, joka on pyrkiä auttamaan seuraavan sukupolven lupaavia yrityksiä luovimaan rohkeasti eteenpäin.

Slush mainostaa itseään tapahtumana, jonka yrittäjät ovat luoneet yrittäjille. Tapahtuma on suunnattu kaikkien alojen edustajlle ja kasvuyrityksille riippumatta siitä, missä vaiheessa ne ovat. Yrittäjille Slushiin osallistuminen on kannattavaa, sillä se avaa aivan uudella tavalla ovia ja muodostaa yhteydet sijoittajiin, mahdollisiin asiakkaisiin, median edustajiin ja mentoreihin. Tällaista vastaavalla tavalla innovaatiota ja kehitystä ruokkivaa mahdollisuutta ei saa helposti toisaalta. Tapahtumaan ottaa osaa myös suuri joukko sijoittamisesta kiinnostuneita tahoja. Kansainvälisiä sijoittajia Helsingin Slushiin saapuu runsain mitoin, sillä monia kiinnostaa ilmiö, jossa noin joka kymmenes miljardien dollareiden menestystarinoista on alunperin kotoisin Pohjoismaista, jotka edustavat kuitenkin alle puolta prosenttia maailman väestöstä. Slushista sijoittajat odottavat löytävän uusia tulevaisuuden menestystarinoita, joihin hekin haluavat osallistua.

Helsingissä Slush oli alunperin kaksipäiväinen tapahtuma, mutta nyt kaikkine oheistapahtumineen siitä on tullut koko viikon pituinen mielenkiintoinen ohjelmapläjäys, joka levittäytyy koko pääkaupunkiseudulle. Slush järjestää erilaisia sivutapahtumia, joista mainittakoon esimerkiksi sijoittajille suunnattu erityinen teemapäivä. Tämän lisäksi eri aloihin ja teemoihin keskittyneitä tapaamisia järjestetään pitkin viikkoa. Kansainvälisille vesille tapahtuma vietiin vuonna 2015, jolloin se järjestettiin ensimmäistä kertaa Suomen rajojen ulkopuolella ja tapahtumakaupungeiksi valittiin Tokio sekä Peking. Tapahtuma oli todellinen hitti molemmissa kaupungeissa, joten vuonna 2016 se järjestettiin jälleen Tokiossa ja lisäksi Shanghaissa ja Singaporessa.

Slush lähti käyntiin ideoita pursuavien opiskelijoiden halusta muuttaa asenteita yrittäjyyttä kohtaan. Helsingissä järjestetty Slush-tapahtuma on kasvattanut vuosi vuodelta kävijämäärää ja näkyvyyttään. Esimerkiksi vuonna 2015 Slushiin otti osaa huikeat 15 000 kävijää peräti sadasta eri maasta, ja kirjavaan joukkoon mahtui 1700 startup-yritystä, 800 sijoittajaa sekä 630 toimittajaa. Vuonna 2016 mukana olikin jo yli 2300 startup-yritystä, 1100 sijoittajaa ja 600 toimittajaa, ja edustettuna oli yli 120 maata.